تغذيه و آلزايمر

تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۰۱

ورزش نيز يكى از شاخصه هاى مهم در حفظ و افزايش عملكرد مغزى است؛ همچنين صحبت، ارتباط با ديگران و فعاليت هاى اجتماعى       مى تواند تأثير قابل توجهى در سلامت ذهن و فعاليت هاى مغزى داشته باشد  تا عملكرد ذهنى افزايش يابد


به گزارش وب‌سایت رسمی ایفمارک، دپارتمان تغذیه مركز پزشكى عالى فیفا (ایفمارك) گفت: با رعايت نكات تغذيه اى زير مى توان      تا حدود زيادى از ابتلا به بيمارى آلزايمر پيشگيرى نمود

 گنجاندن مصرف ميوه و سبزى در برنامه غذايى روزانه

 مصرف محدود گوشت قرمز و جايگزينى آن با گوشت سفيد

 استفاده از مغزها در برنامه غذايى مانند پسته، گردو و بادام

 مصرف بسيار محدود قند و شكر در غذاى روزانه

 مصرف حداقل دوبار ماهى در هفته

 افزودن ادويه جات به غذا بخصوص زردچوبه

 استفاده از چاى سبز در ميان وعده ها

 حذف غذاهاى سرخ كردنى از رژيم غذايى

 

ورزش نيز يكى از شاخصه هاى مهم در حفظ و افزايش عملكرد مغزى است؛ همچنين صحبت، ارتباط با ديگران و فعاليت هاى    اجتماعى مى تواند تأثير قابل توجهى در سلامت ذهن و فعاليت هاى مغزى داشته باشد تا عملكرد ذهنى افزايش يابد.

کـانـال رسـمـی ایـفـمـارکـــ را در تـلـگـرامـــ دنـبـال کـنـیـد.