پنج راه جهت افزایش کارائی ذهنی در فوتبالیست ها

تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۱۸

هرگاه شما به عنوان یک فوتبالیست میزان شوت و پاسهای اشتباه بیش از حد معمول داشتید ، زمان استراحت ذهنی فرا رسیده است


به گزارش وب سایت رسمی ایفمارک، دکتر زهره رییس مرکز عالی پزشکی فیفا و ای اف سی (ایفمارک)،
۱-  به علائم خستگی در فوتبال توجه کنید: 
هرگاه شما به عنوان یک فوتبالیست میزان شوت و پاسهای اشتباه  بیش از حد معمول  داشتید ، زمان استراحت ذهنی فرا رسیده است
در یک مطالعه در دانشگاه نیوکاسل استرالیا  درباره واکنش فیزیکی بازیکنان در مقابل استرسهای ذهنی میزان پاس و شوت صحیح با افزایش استرس و خستگی ذهنی کاهش پیدا کرده بود .
۲-  جلسات قبل از مسابقه را کوتاه و مختصر کنید: جلسات طولانی قبل از مسابقه باعث خستگی ذهنی خواهد شد.تام بیتز روانشناس برنتفورد در اینباره می گوید : جلسات طولانی و پیچیده قبل از مسابقه باعث فلج انالیزی می شود بهتر است این جلسات بسیار مفید و مختصر باشد : برید و ببرید !!!
۳-  در کنار خانواده باشید:
بعضی بازیکنان  تصور می کنند با دور ماندن از دوستان و خانواده و بودن در یک محیط تاریک باعث افزایش تمرکز خود می شوند . در حالیکه در کنار خانواده بودن باعث کاهش فشار روانی بازی خواهد شد.
۴-   در نیمه بازی مثل شروع بازی !
در برخی تحقیقات نشان داده شده که کافئین باعث کاهش خستگی ذهنی و بدنی در بازیکنان در بین دو نیمه می شود .در حال حاضر غیر از قهوه کافئین به شکل ژل و ادامس جویدنی نیز برای بین دو نیمه موجود است .
۵-  ذهن خود را پاک کنید:
مربیان معمولا می بایست از مقیاس هایی مانند گزارش خود بازیکن  جهت بررسی میزان خستگی ذهنی در بازیکنان استفاده کنند .اگر بازیکن اظهار خستگی شدید ذهنی کرد مربیان می توانند در بازی هایی که از حساسیت کمی برخوردار است به انها استراحت دهند . تمرینات ذهنی نیز باعث کاهش خستگی و افزایش کارایی بازیکن می شود .
منبع : سایت  fourfourtwo

کـانـال رسـمـی ایـفـمـارکـــ را در تـلـگـرامـــ دنـبـال کـنـیـد.