انواع دردهای عضلانی را بشناسید

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
ادامه مطلب "انواع دردهای عضلانی را بشناسید"

" >

بهترین راه پیشگیری از ایجاد دردهای عضلانی،  شروع فعالیت فیزیکی با شدت متوسط و افزایش تدریجی شدت است.


به گزارش وب‌سایت رسمی ایفمارک، دکتر بهار حسن میرزایی  مسئول کمیته تحقیقات و توسعه مرکز پزشکی فیفا در ایران ( ایفمارک) گفت: به صورت کلی دردهای عضلانی ناشی از ورزش را می شود به دو نوع تقسیم کرد: نوع اول دردهای عضلانی حاد هستند و به همراه خستگی مشاهده می شوند. ماهیت گذرا دارند و معمولا در انتهای ورزش یا بلافاصله پس از پایان ورزش ایجاد می شوند.

نوع دوم دردهای عضلانی،  که به آن دردهای تاخیری هم گفته می شود،  حداقل با فاصله ای ۱۲ ساعته بعد از ورزش ایجاد  می شوند و طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت به حداکثر شدت می رسند و به تدریج طی ۳ الی ۴ روز بهبود می یابند. طی این سندرم علاوه بر درد عضلانی،  افزایش تنشن عضلانی،  ورم،  افزایش سفتی و مقاومت در برابر کشش عضلانی نیز ایجاد می شود.

علت اصلی ایجاد این دردها،  مواجه شدن عضله به شدتی از فشار است که تا قبل از آن به آن عادت نداشته است. بهترین راه پیشگیری از ایجاد دردهای عضلانی،  شروع فعالیت فیزیکی با شدت متوسط و افزایش تدریجی شدت است.

درمان دردهای عضلانی

– یکی از درمان های مهم،  استفاده از یخ طی ۴۸ الی ۷۲ ساعت اول می باشد.

– انجام تمرینات کششی، نه تنها به عنوان پیشگیری،  بلکه در درمان نیز نقش اساسی و مهمی دارد.

– توصیه می شود برای جلوگیری از تشدید آسیب،  طی چند روز ابتدایی،  به استراحت پرداخته و یا میزان فعالیت کاهش یابد.

– استفاده از دارو های ضد التهابی،  ماساژ و گرما نیز ممکن است بسته به صلاحدید پزشک برای برخی از افراد و برخی از این دردها توصیه شوند.

– بدیهی است تجویز نسخه کلی برای همه افراد،  امری کاملا اشتباه است و دردهایی که از حالت طبیعی خارج شده، با سایر علایم همراهی دارند و یا طول کشیده می شوند،  نیاز به بررسی توسط پزشک دارند.

کانال رسمی ایفمارک را در تلگرام  دنبال کنید.