آیا تمرین با معده خالی ،خوب است یا بد

تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۲۱

افرادی که با تمرکز بر حفظ و رشد عضلات ،اما با معده خالی، ورزش می کنند، با اینکار حجم عضلات خود را از دست می دهند.


به گزارش وب سایت رسمی ایفمارک علی اسدی دپارتمان تغذیه مرکز پزشکی عالی فیفا(ایفمارک)، مشکل تمرین با معده خالی این است که علاوه بر ذخایر باقی مانده گلیکوژن ، پروتئین ها نیز سوخته میشوند. پروتئینی که برای تولید ATP مورد استفاده قرار می گیرد ،از عضلات گرفته می شود که همین امر موجب از دست دادن حجم عضلات خواهد شد و شما نمی توانید مانع از اینکار شوید. به علاوه در نبود کربوهیدرات ها، قادر نخواهید بود بدن را به خوبی وادار به سوختن چربی ها نمایید.
افرادی که با تمرکز بر حفظ و رشد عضلات ،اما با معده خالی، ورزش می کنند، با اینکار حجم عضلات خود را از دست می دهند.
ورزشکارانی که صبح ها با معده خالی ورزش می کنند، بیشتر مستعد از دست دادن حجم عضلاتشان خواهند بود. این امر ناشی از این واقعیت است که هنگام صبح، شرایط کاتابولیسم بدن، بالاتر است.
فعالیت کاتابولیسم، منجر به شکست مولکولهای پیچیده مثل پروتئین به مولکولهای ساده تر می شود که نهایتا موجب به هدر رفتن عضلات و به مخاطره انداختن سلامت بدن خواهد شد.
بنابراین هشدارهای مذکور را جدی بگیرید و همیشه قبل از ورزش، یک میان وعده مناسب میل کنید تا علاوه بر لذت ورزش، سلامتی و زیبایی اندام خود را نیز حفظ کنید.

 

کـانـال رسـمـی ایـفـمـارکـــ را در تـلـگـرامـــ دنـبـال کـنـیـد.